Sista dagarna i England

Detta blir sista blogginlägget på engelsk mark! Imorgon åker vi till mamma i Spanien och nästa vecka är vi tillbaka i Sverige. SÅ otroligt overkligt det känns. Är så stolt över oss att vi faktiskt åkte iväg till England.

Helgen har spenderats till att städa lägenheten. I lördagskväll åt vi middag nere vid floden på en restaurang som heter Spitfire, där serverar de grillmat, vi tog varsin god köttbit. Har ju inte ätit något grillat på hela sommaren. Efter maten tog vi oss upp till Brandon Hill för att njuta av utsikten och lugnet. Det var jättemycket fladdermöss i skymningen som var ute på middagsjakt. Sista natten i lägenheten blev precis som alla lördagar har varit, nattklubbens dunka dunka till sex på morgonen plus att folk skrek nere på gatan titt som tätt under natten. Och för att inte glömma fiskmåsarna som skränar från fem på morgonen! Tänkte att lägenheten ville väl se till att vi inte skulle sakna den.

DSC_0123 DSC_0124 DSC_0131 DSC_0135 DSC_0139 DSC_0137

På söndagen städade vi ju hela dagen men på eftermiddagen checkade vi in på Premier Inn där vi bokat in 3 nätter för att komma bort från lägenheten, mycket lättare att städa då. Vi gick till en väldigt vacker restaurang inne i gamla delarna av Bristol som heter Cosy Club, lokalen har tidigare varit en bank. I princip alla män som jobbade i baren hade varsitt präktigt hipster-skägg! Det var iallafall en trevlig kväll och det kändes riktigt lyxigt att komma tillbaka till ett hotellrum.

Suddig bild på baren i Cosy club

Igår städade vi det sista på förmiddagen och sen gick vi till The Tea birds som är ett litet café på Park street där de gör jättegoda hembakade scones. Efter det spenderade vi några timmar i Brandon Hill och slappade. Jag har svårt att slappna av när man inte vet om lägenheten får godkänt eller inte men det var skönt att inte göra någonting iallafall. På kvällen åt vi varsin pizza på Jamie’s Italian. Åt nog det godaste vitlöksbrödet jag någonsin smakat där!

Brandon Hill

Bristols museum påväg hem efter Jamie's Italian

Bristols museum påväg hem efter Jamie’s Italian

Nu har vi precis varit och lämnat nycklarna och fått lägenheten godkänd så vi kan få depositionsavgiften tillbaka. Vi är lite oroliga över att vi ska glömma göra någonting innan vi åker men det känns som att vi har läget under kontroll. Jag ska möta upp min numera före detta kollega på en fika och ikväll ska vi ut och äta på Chomp (förhoppningsvis om det finns bord) med Gemma, vår airbnb-värd från när vi kom till Bristol. Planet går vid 6 imorgon kväll men jag tror vi beger oss ut till flygplatsen i god tid så vi (läs jag) hinner kolla lite i taxfreen!

Detta har varit ett helt fantastiskt äventyr som har gett så otroligt mycket på alla möjliga vis. Bara det att ha lärt sig engelska flytande är så häftigt. När vi landat lite hemma ska vi lägga upp några inlägg om tiden här.

Nu ses vi snart i Sverige!

Kram!
Magda

This entry was posted in England.

One comment

1. Lotta Hollström says:

Ja, tänk så fort tiden ändå har gått! Kul att ni åkte och provade på något annat och att engelskan dessutom blivit perfekt är inte helt fel. Det har verkligen varit kul att följa er på denna resa och på något sätt fått vara med er genom alla vackra bilder.
    Nu är ni välkomna till Spanien och spanskan hinner ni nog inte med denna gång men kanske en och annan tapas eller något annat gott. 🙂 Välkomna!